Fri fragt over 500 ,- | Hurtig levering | Fuld returret

HANDELSBETINGELSER & LEVERING

Virksomhedsoplysninger

LeveLys.dk
v/ Piffany Copenhagen ApS
Bymosevej 17
3200 Helsinge
Tlf.: +45 70 66 66 70 - hverdage fra 9-16
Mail: info@levelys.dk
CVR nr.: 29938881

Etableret år: 2006 

Handelsbetingelser og levering for Levelys.dk for privatkunder og firmaer, herunder institutioner.

Køb hos Levelys.dk Købet gælder i det øjeblik du som kunde modtager en faktura fra Levelys.dk. Der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl. Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Levelys.dk´s grossister.

Priser og Kontrakter Alle priser er inkl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk.

Salg generelt Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

Levering Vi tilstræber at sende deres køb indenfor 3 hverdage efter ordren er gået igennem. Skulle det ske at vi ikke kan levere indenfor dette tidsrum, vil de blive orienteret herom via mail.

Fragt Vi sender til hele Danmark for 45 kr. Køber du for over 500 kr. er der fri fragt.

Afbestilling Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske på samme måde som bestillingen er foretaget. Alternativt kan det ske ved, at fremsende en e-mail med mærket "Afbestilling". Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten "Afbestilling" indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 14:00 samme dag, som bestillingen er foretaget.

Betaling sker via Paypal. Som kunde behøver du ikke at have en Paypal-konto, men betaling sker via Paypal – en sikker og pålidelig betalingskanal. Alle større betalingskort modtages. For flere detaljer besøg www.paypal.com.

Fortrydelsesret Fuld returret - Fortryder du dit køb giver Levelys.dk fuld returret. Varen skal dog returneres i original emballage og i ubrugt og ubeskadiget stand. Dette skal ske senest 14 dage efter modtagelse hos kunden. Varer der returneres skal ledsages af original faktura og leveres uden omkostninger for Levelys.dk.

Varer som returneres uden betalt fragt eller porto afvises af Levelys.dk. Ved returhandel tilbagebetales beløbet via konto til kunden indenfor 14 dage. Du kan også bytte til anden vare, her er proceduren den samme: send retur, vedlagt seddel med hvad du ønsker i stedet. 

Reklamationsret Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at De enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget. Der er IKKE reklamationsret på fejl eller mangler opstået EFTER varen har været i brug - ifølge købeloven.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Der henvises i øvrigt til Købeloven for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.

Anvendelse af reklamationsretten Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Levelys.dk inden rimelig tid efter varens modtagelse. Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Kunden kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post på vores adresse. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Levelys.dk’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Levelys.dk .

Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til Levelys.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr på 200 kr. pr halve time. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning. Levelys.dk forbeholder sig retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive et opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.

Forsvarlig returnering Alle produkter, der returneres til Levelys.dk skal være forsvarligt indpakket. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at Deres rettigheder bortfalder. Levelys.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Levelys.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Ønsker du at klage? Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (info@levelys.dk). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:

Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby,
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ved indgivelse af en klage skal du angive e-mail adressen info@levelys.dk.

Er du i tvivl? Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Levelys.dk, at De retter henvendelse til info@levelys.dk.

Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.

Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Varer kan ikke købes som privatkunde, såfremt varen bestilles via en hustand registreret som firma (firma=erhvervskunde eller institution).

Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. Levelys.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt. 

1. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.

2. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.